Kajko i Kokosz: Przygody Wojów – fotogaleria

Kajko i Kokosz: Wyprawa Wojów to nowa gra rodzinna wydana przez Egmont. Wydawca nie po raz pierwszy sięgnął do znanej i lubianej tematyki. Pierwszą wydaną grą był Kajko i Kokosz – Wielki wyścig  Adama Kałuży, drugą Kajko i Kokosz – Wyprawa śmiałków Roberto Fraga.

Dziś mam przyjemność zaprezentować Wam w postaci fotogalerii elementy gry i przybliżyć zasady. Znawcy serii komiksów o Kajku i Kokoszu, na rewersach kart rozpoznają okładki 10 tytułów. Na awersach znajdują się przedmioty i postaci z komiksu. Są również planszetki z postaciami bohaterów, o które toczymy zażarte boje przed każdą grą ;-). Gra wydana jest solidnie i estetycznie, wydawca zadbał też o nasze regały i całą grę umieścił w małym pudełku.

Wyprawa Wojów to gra karciana, w której gracze zdobywają punkty zwycięstwa. Jak przystało na grę autorstwa Reinera Knizia – mechanika jest bardzo prosta, ale wnosząca sporo emocji. W grze zarządza się ryzykiem dzięki zastosowanej mechanice press your luck. Jest tu ważny również element pamięciowy. Mechanikę w uproszczeniu mogę tak opisać: gracze dociągają kartę z dowolnego zakrytego stosu kart, odsłaniają ją i decydują czy dociągać kolejną, wykonując przy tym akcje, jeśli jedną z kart są Zbójcerze, Rozbójnicy z Jomsborga, Podstępny Szambelan. W większości przypadków te wspomniane karty nie przynoszą nic dobrego dla gracza, dlatego warto zapamiętywać, z którego stosu takie karty już zostały zabrane. Gracz zamiast dociągać karty może zdecydować się w swojej turze na Wysłanie przedmiotów do grodu – tam umieszczone przedmioty przynoszą dopiero PZ (punkty zwycięstwa). Zasady wprowadzają kilka ograniczeń w zdobywaniu kart, przez co rozgrywka jest bardzo emocjonująca.

Pierwsze rozgrywki jak dla mnie okazały się bardzo wciągające i wiecie co – dobrze, że mam dziecko i młodych znajomych, bo mogę grać w tak fajne gry. Jeśli chcecie wiedzieć czy np. 6 letnie dziecko poradzi sobie z mechaniką – to powiem tak: siedząc na kolanach i pomagając jakiemuś graczowi też będzie miało frajdę. Na samodzielną grę musi być trochę starsze (sugerowany wiek 8+).