Lekcja 7
O znaczeniu wrzutki
Yoroshiku onegaishimasu
W dzisiejszej lekcji pokażę Ci, że wrzutka figury na planszę nie jest taka prosta i oczywista. Zdobywanie przyjaciół to jedno, ale moment wprowadzenia ich na planszę i miejsce powinny być dobrze przemyślane, o czym przekonasz się na poniższych zadaniach. Zadania opracowałam na podstawie dostępnej literatury o Dobutsu shogi. W każdym zadaniu dolna część planszy należy do Ciebie.
Zadanie 1
Na początek masz wprowadzić na planszę białego robota, w taki sposób, by doprowadzić do tsumi. Dla przypomnienia, tsumi to sytuacja, w której dowolny ruch figury przeciwnika zawsze zakończy się jego przegraną.
Zadanie 2
Masz do wyboru małego żółtego robota i białego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?
Zadanie 3
Masz do wyboru białego i zielonego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?
Zadanie 4
Znów masz do wyboru białego i zielonego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?
Zadanie 5
Biały i zielony robot czekają w gotowości. Który z nich doprowadzi Cię do zwycięstwa i z jakiej pozycji?
Zadanie 6
Masz do dyspozycji małego żółtego, zielonego i białego robota. Znajdź wszystkie możliwe pozycje, z których możesz dokonać tsumi. Podaj robota i pole, na którym go umieścisz.
Odpowiedzi do powyższych zadań opublikuję za tydzień. To na dzisiaj tyle.
Arigatou gozaimashita