Lekcja 7

O znaczeniu wrzutki

Yoroshiku onegaishimasu

W dzisiejszej lekcji pokażę Ci, że wrzutka figury na planszę nie jest taka prosta i oczywista. Zdobywanie przyjaciół to jedno, ale moment wprowadzenia ich na planszę i miejsce powinny być dobrze przemyślane, o czym przekonasz się na poniższych zadaniach. Zadania opracowałam na podstawie dostępnej literatury o Dobutsu shogi. W każdym zadaniu dolna część planszy należy do Ciebie.

Zadanie 1

Na początek masz wprowadzić na planszę białego robota, w taki sposób, by doprowadzić do tsumi. Dla przypomnienia, tsumi to sytuacja, w której dowolny ruch figury przeciwnika zawsze zakończy się jego przegraną.

Zadanie 2

Masz do wyboru małego żółtego robota i białego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?

Zadanie 3

Masz do wyboru białego i zielonego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?

Zadanie 4

Znów masz do wyboru białego i zielonego robota. Którego robota wybierzesz i gdzie go położysz by doprowadzić do tsumi?

Zadanie 5

Biały i zielony robot czekają w gotowości. Który z nich doprowadzi Cię do zwycięstwa i z jakiej pozycji?

Zadanie 6

Masz do dyspozycji małego żółtego, zielonego i białego robota. Znajdź wszystkie możliwe pozycje, z których możesz dokonać tsumi. Podaj robota i pole, na którym go umieścisz.

Odpowiedzi do powyższych zadań opublikuję za tydzień. To na dzisiaj tyle.

Arigatou gozaimashita

 

0 Udostępnień