Wspomnień czar – Rebel.pl o Essen 2012

W dniach 18 – 21 października 2012 r. w Essen odbyły się międzynarodowe targi gier planszowych. Na targach były również polskie wydawnictwa, które prezentowały swoje nowości i dotychczasowy dorobek. Prócz tego, przedstawiciele wydawnictw zwieźli do Polski sporo gier, które mają szansę na pojawienie się w ojczystym języku. O tegorocznym Essen opowiada nam Magdalena Jedlińska z wydawnictwa Rebel.pl.

Jak zwykle targi w Essen to przede wszystkim zatłoczone hale i największe hity sprzedawane na pniu. Cechą charakterystyczną jest to, że w Essen sprzedaje się wszystko. Przychodzą tam tak ogromne rzesze ludzi zainteresowane tak różnymi grami, że każdy tytuł odnajduje swoich gorących fanów. Takiego zainteresowania planszówkami w Polsce moglibyśmy sobie tylko życzyć. Jeśli chodzi o gry naszego wydawnictwa, to Jaskinia Adama Kałuży sprzedała się błyskawicznie, pomimo dużego zapasu, jaki wzięliśmy ze sobą. Około 80% osób, które usiadły do stolika by w grę zagrać lub się jej przyjrzeć, decydowało się na zakup. Pozostałe tytuły, które również prezentowaliśmy, cieszyły się także dużym zainteresowaniem, wszystkie również zostały wyprzedane, choć nie tak szybko jak Jaskinia. O wszystkie cztery tytuły pytali nie tylko klienci detaliczni, ale także odbiorcy hurtowi czy wydawnictwa, które wyrażały zainteresowanie lokalizacją gier na swoje rynki.

REBEL.pl już po raz kolejny miał swoje stoisko na targach w Essen i w tym roku było tylu interesantów i graczy, że sami zupełnie nie mieliśmy czasu na testowanie tytułów, które nam wpadły w oko. Jedynie czasami wieczorem udało się w coś zagrać, ale nie tyle, ile byśmy sami chcieli. Tak więc przywieźliśmy gry ze sobą i zaczynamy testowanie. Niewykluczone, że niektóre z tych tytułów sami zdecydujemy się spolonizować. W tej chwili już mogę powiedzieć, że zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej linii produktów pod marką REBEL kids. Pierwszym tytułem, który wydamy pod tą marką, będzie Dobble Kids.

0 Udostępnień